Kefalonia “rust en natuur”

Dit jaar werd het Kefalonia. De wens was om alle Ionische eilanden te bekijken en inmiddels zijn wel  aardig op stap. Zakynthos, Lefkas en Kefalonia zijn inmiddels weggestreept van mijn lijst. Kefalonia is het grootste eiland van alle Ionische eilanden. Het eiland is erg heuvelachtig en een goede auto is hier dan ook zeker vereist! Daarnaast beschikt het eiland over prachtige stranden en een gezellige hoofdstad genaamd Argostoli.

Ik ga eerlijk zijn en zeggen dat ik het eiland niet nogmaals zou bezoeken. Ik denk dat de mensen die rust en natuur zoeken hier prima op hun plaats zijn en bij sommige mensen zal Kefalonia zeker het hart veroveren. Wat ik zelf wel leuk vond aan Kefalonia was het heuvelachtige landschap en de veelzijdig natuur.  Vanuit ons hotel [Hotel Palentino] hadden we prachtig uitzicht op de bergen en de zee en er stond elke avond een heerlijke wind. Dit vind ik zelf ook een groot voordeel, wanneer je op een van de eilanden verblijft. Wat ik zelf heb gemist is de diversiteit aan winkeltjes en bezienswaardigheden. Ik vind het heerlijk om in de avond de winkeltjes af te struinen, maar in Kefalonia had ik in principe alles binnen één dag gezien en dit vind ik zelf erg jammer. Er is natuurlijk een logische verklaring, want Kefalonia is niet bij de meeste toeristen nog niet echt bekend.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat de meeste stranden in Kefalonia uit kiezelstenen bestaan. Het prachtige Myrthos beach die aangeschreven staat als mooiste van Griekenland ligt vol met witte kiezels. Het is daarom verstandig om waterschoenen aan te trekken. Lassi beach en Xi beach zijn zandstranden en je kunt heer heerlijk vertoeven. Zelf vond ik Xi beach echt heerlijk. Op dit strand heb je voldoende eetgelegenheid tegen een goede prijs-kwaliteit verhouding. Eén ding die je zeker moet doen is jezelf insmeren met de klei die van de rotsen komt. De klei zorgt er voor dat je huid ontzettend zacht wordt.

Voor iedereen die Kefalonia nog gaat bezoeken heb veel plezier en geniet van de veelzijdige natuur.

thumbnail_IMG-20170714-WA0020

thumbnail_20170718_101107thumbnail_20170716_091518thumbnail_20170715_161901

Plaats een reactie